Köpvillkor

Allmänt

För att få handla behöver du vara minst 18 år fyllda, myndig och ha rätt att ingå avtal. Genom att handla på Kolafabriken e-handelssajt godkänner du våra köpvillkor.

Personuppgifter

Genom att acceptera våra villkor förbinder du dig att följa dessa och bekräftar även att du har tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av dessa. Om du bryter mot köpvillkoren riskerar du att stängas av som kund.

Det är du som kund som är ansvarig för att endast du har tillgång till ditt konto. Om du på något sätt misstänker att någon annan har fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska du omgående anmäla detta till kundtjänst. Om en anmälan till kundtjänst inte görs ansvarar du för alla köp som gjorts.

Dina personuppgifter kommer hanteras i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation) och genom att acceptera våra köpvillkor accepterar du även vår hantering av dina personuppgifter.

Kolafabriken e-handel förbehåller sig rätten att stänga av dig som kund.

Hur handlar jag

På menyn till vänster finns kategorier med alla produkter. När du klickar på "köp" hamnar artikeln i din varukorg. Högst upp på sidan står hur många artiklar du har i din varukorg just nu. Tryck på "Till kassan" för att se dina artiklar och eventuellt ta bort något. Efter att ha tryckt på "Till kassan" kan du välja betalsätt och fraktsätt. Strular det? Kontakta oss via mail eller på telefon 0457-47 04 00 (vard 08-17).

Betalning

Priser

Alla priser är i SEK, du väljer i menyn om du vill se priser med eller utan moms..

Orderbekräftelse

När vi mottagit din order skickar vi ut en bekräftelse via e-post.

Betalning

Kolafabrikens betalningsätt i webshopen hanteras utav Klarna (privatpersoner) och Billie (företag), se nedan länkar för mer information.

Privatpersoner

För Klarnas betalningsvillkor, klicka HÄR 

Gå till Klarnas köpportal HÄR (hantera dina betalningar, spåra dina beställningar och rapportera returer mm.) 

Kontakta Klarnas kundtjänst HÄR


Företag

För Billies betalningsvillkor, klicka HÄR 

Gå till Billies köpportal HÄR (hantera dina betalningar, spåra dina beställningar och rapportera returer mm.)

Kontakta Billies kundtjänst HÄR


Leverans

Frakt

På alla ordrar tillkommer frakt, vi levererar på billigast möjliga sätt och använder DHL som leverantör i första hand.

Fraktpriset ser ni i Varukorgen efter att ni har lagt varor i varukorgen. Fraktpriset är volym/viktbaserad. Vid order över 50 kg beräknas fraktpriset manuellt.

Företagspaket inom Sverige

Service Point till privatpersoner inom Sverige, pris framgår vid utcheckning (hämtas hos närmaste ombud), max 20 kg.

Hämta på Kolafabriken 0kr

Leveranstid

Leveranstid är normalt 2-10 arbetsdagar. Om en vara skulle vara tillfälligt slut inväntar vi att den inkommer innan vi skickar er leverans och då kan leveranstiden bli längre. Har en vara utgått ur sortimentet skickar vi resterande av era varor och krediterar den vara som har utgått . Leveranserna sker med DHL (2-7 arbetsdagar).

Avgift tillkommer vid ändring av Leveransinformation efter Kolafabriken har skickat iväg paketet. Detta för att täcka DHL´s avgift. För att öka säkerheten gör vanligtvis inte Kolafabriken namn- eller adressändring på skickad vara.

Namnändring eller ändring av bokstav på beställarens namn tillkommer en avgift på kr 225.

Adressändring tillkommer en avgift på 225 + vald frakt.

Returer

Ångerrätt

Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen ingen returrätt. Se distanshandelslagen.

Ej hämtade paket

Om paketen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera er kostnaderna för frakt och returfrakt och hantering, för närvarande 295kr. Paket som beställs för utlämning i vår fysiska butik och inte hämtas ut inom 14 dagar debiteras för orderhantering 100kr. 

Skadade varor

Privatpersoner: Vid reklamation utav skadade varor så behöver vi få en beskrivning, samt bilder på produkt och emballage enligt följande; helhetsbild på produkt, detaljbild på skada, helhetsbild på ytteremballage, detaljbild på inneremballage. Detta skickas till info@kolafabriken.se

Företag: 

Synlig skada vid lossning:

  • Påpeka för chauffören att godset är skadat. 
  • Begär att chauffören noterar "fraktskada" på fraktsedeln/handscannern och att det signeras. 
  • Ta bilder på godset innan ni hanterar/öppnar eller flyttar det. 
  • Ta en bild så att hela godset syns. 
  • Ta en närbild på själva skadan. 
  • Ta en bild på ytteremballage.
  • Ta en bild på fraktsedeln så att sändningsnumret framgår tydligt. 

Bifoga bilderna med en beskrivande felanmälan till info@kolafabriken.se

Ej synlig skada vid lossning: 

  • Ta en bild så att hela godset syns. 
  • Ta en närbild på själva skadan. 
  • Ta en bild på ytter- och inneremballage.
  • Ta en bild på fraktsedeln så att sändningsnumret framgår tydligt. 

Bifoga bilderna med en beskrivande felanmälan till info@kolafabriken.se

Felleverans

Om ni har fått fel produkt, så måste förpackningen vara obruten för att retur skall kunna ske. För reklamation kontakta Kolafabriken omgående, senast 4 dagar efter att ni mottagit er leverans, info@kolafabriken.se eller på telefon: 0457-47 04 00

Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser & köpvillkor, om priser eller andra villkor skulle ändras under er order kontaktar vi er för mer information.

Vi förbehåller oss rätten att ändra fraktpriset för företag om de inte överrenstämmer med vår villkor kring fraktkostnader.

Vid eventuella fel som sker med vid betalning i kassan, t.ex. fel fraktpriser, fel pris på en vara etc. förbehåller vi rätten att avbryta/makulera dessa beställningar. Om så sker återbetalas eventuella förskotterade pengar omedelbart.

Produkterna är av högsta kvalité och alltid färska. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan. Kolafabriken ansvarar inte för att varorna smälter, missfärgas eller tar skada under transporten.

Totalsumma:
    Till kassan
    Tillagd i varukorgen